dinsdag 8 april 2008

Keramiek: Kip





Afgelopen weekend heb ik mij weer aangemeld voor de week-workshop keramiek bij Atelier 1280 in Orvelte. Een adresje waar ik dit jaar voor de 5e keer deze heerlijke creatieve week mag meemaken.
Hierboven zie je één van de werkstukken die ik heb gemaakt tijdens zo'n week.
Deze kip is gemaakt via de zgn. ballontechniek, Stukjes of plakken klei op een ballon plaatsen. het is geheel hol van binnen. De kip is gebakken in een kuilvuur, daardoor heeft het deze prachtige natuurlijke kleuren gekregen. Stoken in een kuilvuur is heel spectaculair om te zien en de volgende dag als je de kuil open maakt is het net schatgraven en natuurlijk heb je de spanning van "Is mijn werk heel gebleven"..
Pas op! Een waarschuwing is hier op zijn plaats: 1x zo'n week meemaken en je bent compleet verslaafd ;-) . Kijk eens op de site van atelier 1280: www.atelier1280.nl

Geen opmerkingen: