maandag 3 maart 2008

schalen

In de zomer van 2007 heb ik examen gedaan voor de opleiding Creatieve Handvaardigheid bij de VAK in Delft. Een van de examenonderdelen is een presentatie van je beeldend werk in een tentoonstelling. Naast een overzicht van het werk tijdens de opleiding is een belangrijk deel Beeldend werk maken n.a.v. een thema. Dit thema wordt ieder jaar landelijk bepaald. Voor 2007 was het thema IK... Aanvankelijk vond ik het thema maar niets, maar goed; na een lang denk en ontwerpproces ben ik uitgekomen op een heel persoonlijk en aan de andere kant ook weer een heel universeel thema, namelijk "IK en de elementen.. oftewel "IK in mijn element". Ik heb dit vertaald in het maken van schalen en gebruik gemaakt van verschillende technieken. Eentje wil ik er even uitlichten; de blauwe papiermaché schaal. Hieronder kun je zien hoe het ( globaal) in zijn werk gaat.


Laagje voor laagje opbouwen...


Papier laten drogen op de mal.... en dan na droging afwerken en aflakken..




Het eindresultaat..
l.boven: lucht schaal met katoen en paverpol,
r.boven: water schaal papier met veel aquatinten ( mijn favoriet)
l.onder: vuur schaal met papier en lontwol
r.onder aarde schaal met koffiefilterzakken gedrenkt in walnutinkt en vogelzand




Presentatie van de schalen tijdens het examen..

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Lina,
Nou,je zet er vaart achter met het veranderen en vernieuwen van je blog.
Gelukkig heb je ze nog, je prachtige schalen. Ik denk nog met veel plezier terug aan die presentatie in Delft. Wat was jij toen in je element! Voor ons was het heerlijk om te zien dat je omringd was door familie, vrienden en kennissen die allemaal zo intens met je meeleefden.
tot het volgende berichtje.
Liefs, groeten en tot spoedig ziens, C. en A.